Room with a view

Mittemot vårt hem ligger cocktailpinnen. Cocktailpinnen är ett sjutton våningar högt hus. Dit flyttar de unga pensionärerna i grannskapet när de sålt sina villor dyrt till ungdomar i finansbranschen som kommer att blåsa ut allt och börja om från början. Men det förstår inte de unga pensionärerna. För de tycker att villan är jättefin som den är. Vad de unga pensionärerna ägnar dagarna åt sedan de flyttat in i cocktailpinnen - det får ni räkna ut själva.

Vi bor som sagt mittemot cocktailpinnen. Och eftersom den är sjutton våningar hög känns det ganska mycket som vi bor under cocktailpinnen. Vi har alltid undrat hur mycket de egentligen ser av vad vi gör här hos oss. I söndags var det visning av en lägenhet på fjortonde våningen. Så nu vet vi att vi inte bör sola top-less på altanen. Av ytterligare ett skäl.

Det känns oartigt att säga på en lägenhetsvisning att man bara är där för att titta på utsikten. Så jag lämnade snällt namn och telefonnummer och låtsades vara intresserad. I eftermiddags när jag var sen till ett möte ringde naturligtvis mäklaren och frågade vad jag tyckte. Eftersom jag var stressad och bara ville avsluta samtalet la jag ett bud på fem miljoner för att få tyst på henne.

Bild av den aktuella utsikten. Bilden lånad av Skandiamäklarna.

Nej, det gjorde jag inte. Men jag hamnade i mäklarens spekulantregister så rätt vad det är har jag kanske råkat köpa mig ett rum med utsikt. 

3 kommentarer:

Dubbelörn sa...

*gapskratt*

Underbart med tjyvkik. Ibland är det bra att gå på visningar oavsett man tänkt köpa el inte. Man får liksom ett helt annat perspektiv på sin tillvaro... *skrattar dubbelvikt*

Stor kram

Jess sa...

Hahahaha!
Vi väntar med spänning på fortsättningen!

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

undrar om dom har det som säljargument=)