Mat, mat, mat

En sak till apropå Mallorca. Eller egentligen apropå Spanien. Om ni åker till Spanien, eller ännu bättre, när ni åker till Spanien - välj INTE "All inclusive"!

Spanien är ett fantastiskt land att gå på restaurang i och ett fantastisk land att gå och handla i. Det finns hur mycket god och spännande mat som helst att välja bland. Och bor man i lägenhet är det ett bra tillfälle att handla skaldjur, skinkor, ostar och fastastiska grönsaker och laga till något själv. Bor man inte med kök kan man förresten alltid trycka i sig lite ostar och korvar i alla fall. Det kräver ju ingen tillagning. Ta gärna med ett kilo Jamon Serrano och några spanska korvar hem också - det gjorde vi.







Det enda jag inte beställer in är paella med kött. Sedan den gången i min ungdom då jag fick en paella där en kanintass stack upp ur riset håller jag mig till varianten med fisk och skaldjur.

3 kommentarer:

Vilda tankar! sa...

Kände också en olustig känsla över ALL mat som stod uppdukad på vårt All inclusive hotel på Rhodos.
Det blir bara för mycket och sjaskigt till slut.
Nästa resa blir det ett annat typ av hotell med bara frukostbufe`för den brukar vara fin!
Kram

Mamma med ambitioner sa...

Håller helt klart med dig. Vi har bara bott på all inclusive en gång, aldrig mer. Jag vill utforska, fundera, läsa menyer och ha svårt att bestämma mig vart jag vill gå. Samtidigt vill jag kunna komma tillbaks bara för att servicen var toppen och maten utsökt. Att traska i väg på morgonen och köpa färskt bröd allt medan byborna vaknar har en poäng det med.
Har du börjat jobba eller?
Kram

Jess sa...

Hahahaha, blev hur sugen som helst när jag såg dina bilder, men det dog bort ganska snabbt när jag läste om kanintassen! ;)
Ska ta med mig ditt tips när vi åker dit!
kram