Fjällvandring

Vi träffade nyligen ett par små killar som vi gillar väldigt mycket. Pojkarna hade varit i Alperna. Med sina föräldrar. För att bland annat vandra i bergen.

På kvällen säger storasyster till mig - Mamma. Tack för att du aldrig tvingade mig att vandra i fjällen........ Men tack för att du tvingade mig att gå i skidskola och i simskola. Och tack för att jag var tvungen att gå på dansen. Och i kören.

Tvingade och tvingade. Men rätt blev det tydligen i alla fall...... Och jag är alldeles övertygad om att de små killarna hade det underbart och kommer att vara tacksamma över sin upplevelse.


2 kommentarer:

Jess sa...

Ibland kan jag bli arg på min mamma för att hon inte "tvingade" mig att fortsätta med saker. Till exempel var jag visst riktigt bra på orgel (dagens keyboard ;)) och det fanns stora möjligheter för mig men jag ville inte.

Vilda tankar! sa...

En av våra killar var en väldigt duktig simmare när han var liten och mycket tävlingsinriktad. Varpå vi anmälde honom i simklubben efter plask & lek.
En kväll låg han i sängen och sa att han inte ville gå på den där simningen och han hade ju sagt det till oss men vi "tvingade" ju honom...
Jag har nog sällan mått så dåligt och hans simkarriär avslutades snabbt och lätt där i sängen.

Det är inte lätt att veta om man väljer rätt eller fel men skönt när flickorna dina bekräftar de valen ni gjort med tacksamhet.
Det måste kännas gott i hjärtat.

Ha en skön fredag
KRAM