Sommartider

Sommartid. Utemöblerna skall ställas fram. Klockan skall ställas fram.

Jag gjorde som man skulle. Sopade altanen. Räfsade gräs. Ställde fram utemöblerna. Och klockan..... På kvällen var möblerna täckta av ett rejält lager snö. Sommartid! Sommartid?... Morr.


Och varje morgon har jag en intressant och givande konversation med storasyster och lillasyster om vilka fotbeklädnader som kan vara lämpliga i denna varierande väderlek. Det känns inte riktigt som om de lyssnar på mig. Det känns inte riktigt som sommartider.

6 kommentarer:

Jess sa...

Barnen vill gärna dra på sig vårskorna nu, även om jag tycker det är lite tidigt. ;)

Dubbelörn sa...

Din bild är en underbar sommartidsbild! Sedan att somliga vill ha sommarkänslor året om är ju en helt annan sak *gapskratt*.

Stor kram

Vilda tankar! sa...

Vinterkänger är alldeles för varma att gå inomhus med i skolan hela dan är sönernas argument.
"Byt när du kommer fram" tycker jag.
"Är du inte klok" tycker de.
Så det gås i gympadojor här också året om.

Härlig samling converse ni har.
kram

anna sa...

Någon/några gillar visst converse
kra

Marie Söderberg sa...

hahah vilken härlig bild..här är det ombytta skor :)) lillan byter på skolan..men storebrorsan har gympisar sen ett tag..men jag mä..:)) mina sommar skor lääängtar ut från garderoben nu..hihi

bokhyllan sa...

Kul bild!
Här har också tygskorna kommit fram. =)