TVrecension

TV är inte så viktigt för mig. I vanliga fall. Men ikväll var det viktigt.

Hollywood har sina, New York har sina, t.o.m. Skåne har sina. Ja, fruar alltså. Ikväll var det äntligen dags för oss i Stockholm. Men vi nöjer oss inte med fruar här. Här finns det ladies. Ladies på Östermalm. Jag bor inte på Östermalm. Men jag arbetar på Östermalm. Så det händer att jag får se en glimt av en lady.

Jag älskade programmet. Och med risk att bli totalsågad påstår jag att damerna var betydligt mänskligare än väntat.... Jag ser redan fram emot nästa avsnitt.

Det fanns en anledning till att se på TV ikväll. Leila. Men Leila i en miljö utan Leila-styling var inte alls lika sevärt som Leila i en miljö med Leila-styling. Tycker jag. I min debut som TVrecensent.

6 kommentarer:

Jess sa...

Det missade jag i dag! Kanske kan man titta på internet. Måste ju i alla fall se ett avsnitt med the ladies!

Signes Vind sa...

Håller helt med - stod som klistrad vid strykjärnet och såg på Östermalmsdamerna - mannen hade skämskudden framme men inte jag, tycker som du att det var riktigt intressanta porträtt av ladies jag vill följa ;-)
Leila är alltid Leila men bäst i lantlig och idyllisk miljö och inte i Weises sommarstugefuru.

Lysande ögonblick! sa...

JAA! Gillade det också. Hade inte alls förväntat mig att dessa ladies skulle vara som dom var. :-)

Mamma med ambitioner sa...

Jag hade inte alls tänkt se detta program men blev nyfiken efter din recension :) Kollade på tv4 play och blev glatt överraskad. Man tackar!!! Tror bestämt att det är trattisar i din fina burk.
Kram Kristina

Anonym sa...

tittar in och önskar dig en riktigt mysig och skön helg!!!
Vädret är ju hemskt just nu, först snö sen regn - man blir nästan lite gråtfärdig men det är tur att det då finns bra program på tv och tända ljus...

ha det gott/ kram Fia

Dubbelörn sa...

Har kikat på programmet via nätet o progr är nog helt OK. Men tycker det blir lite påfrestande med alla dessa klipp där man spetsar till allt o alla. Som ex-vis..."Självklart att man inte behöver bo på Östermalm. Jag har ju även bott i Marbella o Mallorca"...

Tröttnar mer o mer på alla dessa sensationslystna dokussåpr, avsett det handlar om LA-donnor el Östermalmsdonner, för att inte tala om curlingprogrammet på 1:an... :D

Kram