Nya möbler

När vi hade målat klart "stora rummet" på landet belönade vi oss med att beställa nya möbler. Det kändes märkligt att gå in på Ikeas hemsida och klicka hem möbler till närapå ett helt rum. För att det inte skulle kännas som att bo i en möbelkatalog behöll vi det gamla rökbordet som kommer från min mammas barndomshem och en byrå som jag tror mina föräldrar ropade in på auktion när jag var liten.

De gamla sofforna annonserade vi ut på "Bortskänkes". Konstigt nog (!!!) fick vi inte ett enda samtal så storasyster och jag skruvade i sär dem och den dag det regnade som allra mest eldade snälla pappa upp dem.

5 kommentarer:

Jess sa...

Snyggt att blanda upp med lite gamla möbler också!
Jag tycker faktiskt att det var konstigt att ingen nappade på sofforna, de är ju riktigt coola.
Gillar era kuddöverdrag!
kram

Vilda tankar! sa...

Ja, det var ju märkligt att sofforna inte gick som smör i solen. Själv har vi haft träpersienner på blocket nu i två veckor utan ett enda svar. Fast det var makens ide - själv sa jag bara: Lycka till!
I morgon åker de på tippen!
Vita soffor är så fint men jag är lite feg där även om tyget går att tvätta!
Kram

Dubbelörn sa...

Härligt är det ändå att få möblera upp ett rum. gillar att mixa nytt o gammalt, modernt med mossigt :D.

Sonen o jag ska till IKEA o shoppa loss. Möblera upp hans studentrum.

Kram

Mamma med ambitioner sa...

Tänk att det som en gång var så fint kan förvandlas till något som inte ens går att skänka bort.........Minns att mina föräldrar hade en tapet i köket med stora blaffiga grönsker och rotfrukter på. Jag älskade den tapeten men idag hade jag fått migrän tror jag. Hihi!!!
Kramis! Kristina

Poppins sa...

Kul att få möblera ett rum från grunden. Jag hade också sparat några möbler för att få den där mysiga hemkänslan.
Min semester slutar NU! På måndag är jag tillbaka på jobbet men jag känner mig så lat så jag undrar om jag överhuvudtaget kan komma upp ur sängen när klockan ringer... :)
kramar från Poppins

PS Synd att det regnade i Glasriket så ni inte fick uppleva det i sommarsol.