Sommarlov

Nu är det sommarlov. Ja, inte för mig förstås men för storasyster och lillasyster. Jag är så glad för deras skull. De har verkligen förtjänat denna ledighet.

Skolavslutningen firades med ett besök på restaurang Vapiano. Något som systrarna länge velat testa. Lite annorlunda men absolut värt en chans.

Sommarlovet börjar regnigt och grått. Skönt tycker jag. Då kan vi ta det lugnt; städa här hemma, fixa lite saker, baka, spela spel. Sommarlovet skall kännas som ett evigt antal lata dagar...

Vi har planerat ett sommarprojekt tillsammans; storasyster, lillasyster och jag. I morgon blir det en tur till Ikea för att hitta inspiration och material.

 

2 kommentarer:

Suzan sa...

Önskar dig och din flickor en skön lat sommar.
Kram Suzan

Jess sa...

Visst är barnen värda ett sommarlov nu! Jag är lite avundsjuk att inte jag också kan få vara ledig ett helt sommarlov... :)
Blir lite nyfiken på ert sommarprojekt! Ser fram emot att få se bilder!
Härliga bilder förresten, är det hemma hos dig?
kram