På landet

Vi har varit på landet..... Är det inte ett roligt fenomen det där med att vi åker till landet? Oavsett om vi har en stuga i Dalarna, ett torp i Småland, ett litet hus i Roslagen eller vad det nu kan vara så åker vi till landet. Mitt landet är inte alls detsamma som ditt landet men det är ändå landet med stort L....

En gång när jag var betydligt yngre än jag är nu mötte min bror och jag en man som har sitt sommarhus i närheten av våra föräldrars. Det var på en helt annan plats och en helt annan årstid än normalt. Är inte ni från landet? sa han. Jo, sa vi. Som bodde i en stad. För vi förstod ju exakt vad han menade.
 
 
Flertalet av fotografierna är tagna av lillasyster.

4 kommentarer:

Poppins sa...

Det ser ju mysigt ut på landet! Jag bor visst också på landet trots att jag bor i staden - Grannens dotter som kommer och hälsar på från huvudstagen brukar säga att hon åker till landet. Första gången blev jag faktiskt lite förnärmad, tänkte att även om min stad inte är särskilt stor är det dock en stad och inte landet. Men nu gillar jag idén om att jag bor på landet. Det låter rätt mysigt, eller hur?
kramar från Poppins

Anonym sa...

Fina bilder som vanligt. Lillasyster är Duktig, men det visste vi ju redan. Strömming? Om inte var ju brasan fin. Önskar er en fortsatt mysig helg.

GGr

Jess sa...

Så fina foto, ser riktigt mysigt ut!

Anonym sa...

Tror att lillasyster kan bli än en duktigare fotograf än "tingeltangel", jag är såååå imponerad! Bilden med spinnspöfiskaren är så fin!