Intressant?

För en tid sedan fick jag en award från Kristina med uppmaningen att berätta sju intressanta saker om mig själv.... Det är bara att kasta sig ut.

-Jag älskar att skriva. Jag har många påbörjade romaner. Men ingen avslutad.
-Jag skriver mycket i mitt yrke. Men inga romaner. Varken påbörjade eller avslutade.
-Jag älskar mitt arbete. Och hatar det. Och älskar det.
-Jag älskar surdegsbröd. Jag vill så gärna kunna baka den perfekta surdegslimpan. Ännu så länge älskar dock inte surdegen mig.... På min arbetsplats finns några surdegar underst i högen på skrivbordet. Dem älskar jag verkligen inte.
-Jag är helt omusikalisk och saknar taktsinne. Men jag har känsla för takt och ton. Och två musikaliska döttrar. Dem älskar jag mycket.
-Jag har ännu inte sett en enda minut av årets OS-sändningar. Det gör mig inte ledsen alls. Tvärtom. Det står i tidningen vem som vunnit. Eller ännu enklare. Om någon vunnit står det på löpsedlarna. Och har ingen vunnit, ja då var det ju ändå inte så viktigt.
-Jag älskar Melodifestivalen. Varje vecka. Jag har tjuvlyssnat på Darin. Jag ser alldeles särskilt fram emot veckans delfinal. Jag tänker inte skriva att jag älskar Darin för det vore antagligen kriminellt.

6 kommentarer:

Dubbelörn sa...

En bok författad av dig skulle jag införskaffa direkt! Du har ett sätt att skriva som är helt underbart.

Sitter här o skrattar o läser din underfundiga text. Det här är TingelTangel i ett nötskal! *gapskratt*

Du är bäst :).

12 mars anländer jag, har skickat meddelande på FB ;)

Kram

Lycka är ~ Onnea on sa...

Nu är det bara att ta dig i kragen och skriva klart boken, skulle vara kul att läsa.
Vacker orkide', så massor med blommor.
ha en fin vinterdag!!
~marita~

Jess sa...

Härligt!!!
Jag är också ett stort fan av Melodifestivalen och hoppas svärmor vill titta i kväll eftersom vi ska dit!
Kram

Fabulously French sa...

They are also my favourite flowers.

Bon weekend,

Leeann x

Huset på höjden sa...

Jag håller med "Dubbelörnen" du är fantastiskt duktig på att skriva underfundigt. Jag gissar att du jobbar som informatör eller liknande, skulle i alla fall inte förvåna mig. Dina texter är tänkvärda och sätter spår. Må så gott! Catharina

Poppins sa...

Tack för att vi fick titta in lite i ditt innersta! Det var intressant. Vi har visst samma inställning till våra jobb. Man kan både hata och älska det...
kramis