Ett hörn av mitt kök

Jag har varit på konferens.... Tillsammans med hundratals andra människor har jag rest från Stockholm till Åbo och tillbaka igen. Allt inom tjugofyra timmar. Utan att vi ens gick i land en minut i Åbo. Utan att vi ens låtsades att vi hade för avsikt att gå i land en minut i Åbo. Idiotiskt. Miljömässigt måste det vara helt förkastligt. Tänk så många liter olja vi brände på vägen. Och svallen som tar med sig ytterligare några korn av stränderna i vår underbara skärgård. Kan de inte bara dra in landgångarna och låta båten ligga kvar vid kajen nästa gång?

Kom in i vårt kök en stund medan ni funderar.




20 kommentarer:

Ulli sa...

Vad mysigt ni har det. Härliga bilder!

Kram Ulli

Gårdsromantik sa...

Så klokt du tänker! Något roligare och mer miljövänligt hade de väl kunnat hitta på.

Så fint kökshörn du visar!

Kram Maud

Dubbelörn sa...

Bara de kan få till det där med taxfree, då kommer de nog att följa ditt förslag *skrattar*.

Yyyiiisssiss, vilket kök, ser det ut så här för jämnan ;). Tror jag hoppas över mina köksbilder idag *gapskratt*

Kramar

Anonym sa...

Vilka superfräscha grönsaksbilder!

Efwa sa...

Fint fat du har grönsakerna på. Vackert kök också =)

Tjohalia sa...

Vilket mysigt och inbjudande kök ni har! Kram Sandra

Sofie sa...

Vilket mysigt och harmoniskt kök :)
Kram, Sofie

Anonym sa...

Va fint du har det i ditt kök. Ser så härligt ut med grönsakerna på dom vackra faten. Mycket inspirerande.

Anonym sa...

Va fint du har det i ditt kök. Ser så härligt ut med grönsakerna på dom vackra faten. Mycket inspirerande.

A home far away sa...

Fantastiskt fint kök och härligt fina tagna bilder. Är det ett Mateus fat som skymtas?

Ha en bra kväll

Kram Gunilla

Tjohalia sa...

Svar: Tack så mycket för din röst, det var gulligt av dig! Det ska bli spännande att se hur det går ikväll. Kram Sandra

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vad härligt det ser ut!!

Kram Annica

sand mellan tårna sa...

Jag kikade runt i ditt kök när jag tänkte på vad du skrev.... du har rätt... och ditt kök är jättefint!

Kram L

Mjuka sa...

Hej
Så fräscht kök du visar, eller ett hörn av det i allfall
kramar Malin

Karna sa...

Enig med deg, dere kunne heller hatt kurset på stranden, det hadde vært noe det...

Kjempe flotte bilder fra kjøkkenet ditt!

My White Cottage sa...

Så fina bilder från ert kök! Grönsaker och frukt är verkligen vackra "saker" i sig... Håller med dig vad gäller miljöaspekten på sådana båtresor. Vad är poängen liksom?!? Sedan att jag inte heller gärna åker båt är väl också en bidragande faktor... haha...

Må så gott! Kramar till dig!

Anonym sa...

Ah, även jag känner mig ofta lite udda i den här inredningsbloggar-världen för jag har nog en stil som inte direkt kan kategoriseras varken hit eller dit...

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket underbart och fräscht kök du har, där skulle jag vilja stå och laga mat! Mari.

Poppins sa...

Håller med! En konferens på en båt känns lite onödigt... Säger jag som äter julbord turande på färjan mellan Helsingborg och Helsingör varje år med jobbet. :)
Hoppas ni hade trevligt och lärorikt i alla fall!
Så mycket grönt och härligt du bjuder på i köket! Jag blir inspirerad till en god sallad.
Köket ser välstädat och ordnat ut, precis som jag förväntar mig.
kramar från Poppins

Ljuva ro sa...

Vilka härliga glimtar från köket! Mateusfaten är så fina!