Min kamera

Nu tänkte jag visa vad det var jag köpte före novemberlovet.....

Jag fick min första digitalkamera i födelsedagspresent av min man för nästan sex år sedan. Den var helt otrolig - då. Under de här sex åren kan man nog säga att utvecklingen sprungit ganska fort. Fort förbi min fina och mycket dyra kamera. Inget ont skall dock sägas om min vän Olympus som varit trofast under dessa år. Men nu har han fått lite välbehövlig semester.

Den nya kameran skall vara liten och enkel att använda sa jag till mannen i fotoaffären. Och jag gick ut ur butiken med en ny kompis, en Canon Ixus.

Visst skulle jag väldigt gärna vilja ha en riktigt bra systemkamera - men det är liksom en helt annan historia.

(Och som vanligt hade det naturligtvis varit bättre att fotografera i dagsljus istället för mitt i natten. Vissa saker lär man sig visst aldrig.)

3 kommentarer:

Katarina sa...

Go morron:)
Va skoj att di kikade in hos mig:)
Va häftigt med nu kamera:)
Då kommer vi fortsätta att få se fler fina bilder från dig,hihi.

Jag skall fota lite när vi stöper ljus så kan ni vara med på ett hörn där:)

Ha en toppendag !!
Kram Katarina

Dubbelörn sa...

Här ska börja filas på Önskelista... *fniss*. En är ju avklarad men fler finns ju få från...

Kramar

Poppins sa...

Lycka till med den nya kameran. Den ser behändig ut, slinker enkelt ner i fickan och kan följa med överallt. Det kan inte systemkameran även om den har andra fördelar. :)