Trasig symaskin

Jag är inte försvunnen eller sjuk. Tyvärr har jag inte rest på semester heller.... Jag är begravd i arbete. Jag har fått ett uppdrag som tar i princip all min vakna tid. Ett fantastiskt roligt uppdrag - som jag just nu försöker få klart inom den utsatta tidsramen. Måste också komma ihåg föräldramöte, invigningsmingel på tisdag, hämta på scouterna, halvdagskurs på onsdag, storasyster till tandläkaren, till Polisen och ordna nya pass åt döttrarna, Friskis & Svettis, skjutsa till dansen, träffa studenten som jag skall vara mentor för, klipptid på torsdag....

Storasyster har fyllt år. Storasyster har haft övernattningsparty med tjejkompisarna. Middag, film och sju tjejer som sov över.... De lagade middagen tillsammans. Ser ni vad de gjorde?
Just det. Visst är de duktiga?

Fördelen med att ha mycket att göra är att jag inte behöver vara ledsen för att min symaskin är trasig..... När skulle jag hinna sy?

7 kommentarer:

Poppins sa...

Oj, låter som du verkligen har fullt upp. Vi har nog alla fullt upp just nu när sommaren har gått över till höst och alla måsten hinner i fatt oss.
Hoppas du också fick smaka sushi, eller du kanske inte tycker om det? Själv har jag bara smakat en gång och jag blev inte imponerad.
Kramar

Ljuva ro sa...

Åh va duktiga de var som gjorde sushi! Hoppas det går bra med syandet!

Dubbelörn sa...

Sushi!!! Det är vår familjs superfavoritmat... Gissa om jag är avis på tjejerna som kunde göra dem själva!!!

kram

Lella sa...

Hoppas att du får mer bloggtid snart. Och vilka duktiga tjejer! Har själv inte provat på att göra egen sushi och det borde man ju när det är en favoriträtt.
Tjing

Skatan sa...

Tack, det var fint sagt!!

Roligt att läsa ditt inlägg om vardagen och allt man försöker klämma in där. Det verkar som om du har det fullt upp just nu! Skönt att symaskinen strejkar, precis som du skriver : )

Nu måste jag gå och koja! Sov gott : )

vinklar o vrår sa...

Mums vad gott det ser ut, jätteduktiga juh! Låter som ett spännande uppdrag du har på G =) Men visst är det härligt att få syssla med något man tycker är roligt! kram

Johanna sa...

Fy 17 vilka tjejer?! Jag blir så grymt imponerad. Jag som inte äter sushi eftersom jag inte får pinnarna att samarbeta med mina fingrar. Jag ser ut som en tok när jag försöker... sitter mest och sprätter. Vuxet att gilla sushi förresten? Eller förresten... min minsta äter ju sill. Det måste var helt galet ovanligt. Ha en bra jobbfull dag antar jag! ;)

/Johanna