Sommarkänsla

Förr ett par dagar sedan var jag på ett möte mitt i centrala Stockholm. När vi var klara och jag kom ut igen var det en så underbar sommarkänsla i luften. Massor av människor som bara fanns där. Trängsel. Bara fötter och färgglada skor. Stark sol. Varma vindar. Turister... Jag kunde bara inte åka direkt tillbaka till min arbetsplats. Jag gick längs Kungsgatan, över Stureplan, genom Sturegallerian och vidare Grev Turegatan. På vägen gick jag som en händelse in på Stockhome. Dessa burkar som jag hittade där utstrålade samma soligt, lekfulla sommarkänsla som fanns i luften. De gick ju inte att motstå.
Eftersom jag inte är så förtjust i prylar som dräller omkring överallt så har jag dem inne i mitt skafferi. Och jag blir glad varje gång jag öppnar dörren dit.
Jag önskar er alla en underbar nationaldag! För mig är dagen alldeles speciell.

7 kommentarer:

vinklar o vrår sa...

Vilka härligt färgglada burkar! Förstår att du blir glad när du öppnar skafferiet!
Trevlig nationaldag på dig också =)

Lin & Lavendel sa...

Jättefina plåtburkar! Såna gillar jag!
Ha en härlig nationaldag!
Kram.

Poppins sa...

Verkligen mysiga burkar. Förstår du blir glad när du öppnar skåpsdörren. Ha en bra nationaldag (lite nyfiken, blev jag). Kram

Anonym sa...

Härliga burkar!

Tack för besöket!

Jennyshemochharmoni sa...

Vilka härliga burkar. Burkar kan man aldrig få nog av. De är underbara! Ha en bra dag idag!

Lella sa...

De är så fina! Tittade på dem i tisdags, tummade på dem, gick runt med dem men gick slutligen till kassan med Potatisskrubbvantar och Italienska kyssar(choklad). Får se om de följer med hem nästa gång ;o) Hoppas att din nationaldag blev kalas!

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

dessa burkar är fantastiskt fina...jag vill också äga sådana! Du har en jättefin sida du också.