Rain-check

Då vi byggde om vårt hus bestämde vi oss för att byta färg på de delar av fasaden som är i trä. Det ledde till att vi sedan sex månader har en tvåfärgad fasad. Grannarna tittar oroligt åt vårt håll och skakar på sina huvuden. Själv tittar jag ner i marken då jag kommer hem så slipper jag se eländet... Så idag - äntligen skulle det ske. Nätterna är tillräckligt varma (?!) och målarna var inbokade. Klockan åtta trillade de in, gick ett varv runt huset, reste en stege. Tio över åtta började det regna. Elva över åtta försvann målarna. Kvart över tror jag det slutade regna. Buuuh, jag gråter. Nästan färdiga projekt är det värsta jag vet...
Jag tröstar mig med att det inte är länge sedan det såg ut såhär...

4 kommentarer:

Det Ljuva i livet sa...

Tycker inte alls att det ser så illa ut.Men det kanske är en del som redan är målad?!
Underbar titel din blogg har och massor av igenkänningsfaktor.

*Har själv varit galet besatt av hemnat i flera år.*

Det Ljuva i livet sa...

Du föresten, får jag lägga till din blogg bland mina favoriter?
Jag gör det så kan du väl hojta till om det inte är okej.
/ Frida

Pernilla sa...

DET DÄR vet jag hur det känns! Men ge inte upp, snart är det färdigt. Kul att du hittade till mig, så jag får ännu en favorit att lägga till min lista, den börjar bli låååååååång!

Anonym sa...

Åh, näe, vad trist! Tyvärr är ju väderet inget man kan rå på... Hoppas att det snart kommer ett nytt tillfälle!